Monday, July 19, 2010

Buku tamat baca bulan Mei 2010

Menitis airmata tatkala membaca buku Travelog Haji Mengubah Sempadan Iman air tangan Prof. Dr. Muhd Kamil Ibrahim

Sebelum membaca buku ini aku rasa dah beberapa kali pernah terlihat buku ni di rak-rak kedai-kedai buku. Tanpa dirancang pada bulan Mei yang lepas aku ikut ahli usrah, Makcik Ram ke Muzium Shah Alam untuk menjadi penyambut tetamu. Malu sekali bila ku ingat yang sesunggahnya aku telah bersalaman dengan Puan Roza, isteri Prof M.Kamil tanpa mengetahui yang aku sedang bersalaman dengan speakers program...boleh berpeluh akibat malu. Puan Roza terlebih dahulu memberi salam dan terus bertanyakan nama penyambut tetamu yang berpakaian serba hitam ini. Secara psikologi, manusia gembira dan lebih cepat mesra apabila seseorang terlebih dahulu bertanyakan namanya. Rasa dihargai. Bijak Puan Roza   (^_^)
 Air tangan Puan Roza



Buku Travelog Dakwah Meniti Hari Esok sebenarnya merupakan buku pertama yang saya habiskan sebelum buku Travelog Haji dan Travelog Cinta Abadi...saya menggemari buku ini... bagi teman-teman yang merasakan membuat perubahan dalam diri adalah satu kesukaran yang amat-amat.....tanya diri kita, BILA LAGI KALAU BUKAN SEKARANG?

No comments:

Post a Comment